Hír: "Őseink tündérkertje, Erdély"
(Kategória: Intézményi hírek)
Küldte: Sajtóreferens
2015 május 27 szerda - 12:09:17

Az abonyi Somogyi Imre Általános Iskola 7. évfolyamának 52 tanulója és 6 kísérő pedagógusa négy napos, élményekben gazdag erdélyi kiránduláson vett részt. Az utazást a "Határtalanul" pályázat keretében a Student Lines Diák Utazási Iroda szervezte és az Emberi Erőforrások Támogatáskezelő finanszírozta. A pályázaton intézményünk 1,5 millió forintot nyert utazásra és szállásköltségre. Kirándulásunk során alkalmunk volt megismerni a határon túli magyarság mindennapi életét, a történelmi Magyarország jelentős városait, sorsdöntő történelmi események színhelyeit. Irodalmi és történelmi emlékeink felkutatása, megtekintése volt a célunk a négy napos túránk alatt.

Első utunk Nagyszalontára vezetett, ahol megkoszorúztuk az Arany János Emlékmúzeumot. Ellátogattunk a helyi általános iskolába és diákjaink bemutatták Arany János: Rózsa és Ibolya c. művéből készült zenés darabunkat. Következő megállónk Nagyvárad volt, ahol megtekintettük a magyar irodalmi nagyságok emlékhelyeit, a róluk készült szoborcsoportot. Késő délután Szovátára értünk és a Böjte Csaba által létrehozott árvaházban tanulóink megtapasztalhatták a másokon való segítés örömét, megismerhettek szomorú gyermeki sorsokat. Tanulóink, szüleik, kollegáink, az abonyi Karitász szervezet, Dr. Tóth Katalin és Dr. Imreh Zsuzsanna doktornők, az Abonett Kft. és az Önkormányzat jóvoltából sok ajándékot vittünk nekik, amit nagy örömmel és szeretettel fogadtak. Köszönjük a támogatást és a segítséget!

A fotóra kattintva megtekinthető a galéria!

Az első éjszakát Magyarfenesen töltöttük. Másnap a kincses Kolozsvárra vitt utunk. Hunyadi Mátyás és Bocskai István szülőháza megtekintése után a Szent Mihály székesegyház, majd a híres Házsongárdi temető (nyulak kertje) következett. Megrendítő élmény volt nagyjaink, pl. Dsida Jenő, Brassai Sámuel, Szenczi Molnár Albert, Apáczai Csere János és Reményik János sírjainál állni.

Utunk ezután Torda irányába vezetett, ahol Szt. László mondái nyomába eredtünk. Lélegzetelállító volt végigmenni a tordai hasadékon és lenyűgözött bennünket a sóbánya megtekintése. Irodalmi sétánk alkalmával, a harmadik napon ellátogattunk Parajdra, Áprily Lajos emlékházához, ahol tisztelettel emlékeztünk rá és rövid megemlékezést tartottunk. Túránk következő állomása Farkaslaka, Tamási Áron szülőfalva volt, ahol megnéztük az emlékházat és elbeszélgettünk Tamási Áron élő rokonaival. Fehéregyházán tiszteletünket tettük Petőfi Sándor szobra előtt, megnéztük a múzeumot, és koszorút helyeztünk el. Segesvár gyönyörű óvárosa lenyűgözött bennünket. Itt megnéztük az Európa-Nostra díjas hegyi templomot.

A negyedik napon Marosvásárhelyen egy városi séta során Sütő András sírjához zarándokoltunk el, ahol egy rövid megemlékezést tartottunk. Hazafelé Csucsán álltunk meg, ahol az Ady emlékmúzeumot néztük meg. A négy napos irodalmi és történelmi emléktúra valóban határtalan élmény volt diákjaink számára. Külön köszönetünket fejezzük ki a jól felkészült helybéli idegenvezetőnknek, Attilának is.

Összegezve elmondhatjuk, hogy a túra során nagyon sokat tanultunk, jól éreztük magunkat, és reméljük, hogy jövőre is részesei lehetnek tanulóink hasonló programnak.

Antalné Nagy Magdolna

Ezen hír származási helye: abony.hu