2021 április 07 szerda - 15:11:47 Hivatali hírek Hozzászólás0
A Magyar Közlöny 2021. évi 51. számában kihirdetésre került a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának első fokozatáról szóló 144/2021. (III. 27.) Korm. rendelet.
A Korm. rendelet a jelenleg hatályban lévő védelmi intézkedések enyhítését, a rendelkezések hatályba lépését a 2,5 millió COVID-19 elleni oltóanyaggal történő védőoltás első dózisa beadásához kötötte.
2021. április 06-án megjelent a belügyminiszter 1/2021. (IV. 6.) BM határozata a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának első fokozatáról szóló 144/2021. (III. 27.) Korm. rendelet 2. alcíme, 3. alcíme, 13. §-a és 14. §-a hatálybalépéséről.
A kormányhatározat megállapítja, hogy a 2,5 millió COVID-19 elleni oltóanyaggal történő védőoltás első dózisa beadásának napja, mint hatálybalépési feltétel 2021. április 6. napján bekövetkezett, ezáltal a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának első fokozatáról szóló 144/2021. (III. 27.) Korm. rendelet 2. alcíme, 3. alcíme, 13. §-a és 14. §-a hatálybalépésének naptári napja 2021. április 7-e.
A 144/2021. (III. 27.) Korm. rendelet 2021. április 07-én hatályba lépő rendelkezései:
- a kijárási tilalom kezdete este 10 óra, a vége továbbra is reggel 5 óra,
- a szolgáltatásokkal kapcsolatos ideiglenes védelmi intézkedések megszűnnek,
- a személyes megjelenést igénylő szolgáltatás céljára szolgáló helyiség vagy helyszín nem köteles zárva tartani,
- a személyes megjelenést igénylő szolgáltatás céljára szolgáló helyiségben vagy helyszínen – a 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelet 3. §-ára figyelemmel – a szolgálatás nyújtása és a szolgáltatás igénybevétele megengedett,
- az üzletek kötelező zárva tartási időszaka az este 9.30 óra és reggel 5 óra közötti időszak,
- reggel 5 óra és este 9.30 óra közötti időben – az e rendelet, valamint a védelmi intézkedések ideiglenes szigorításáról szóló 104/2021. (III. 5.) Korm. rendelet rendelkezéseire figyelemmel – megengedett az üzletekben tartózkodás és vásárlás,
- reggel 5 óra és este 9.30 óra között az üzlet az e rendeletben meghatározott ideiglenes védelmi intézkedések végrehajtása és betartása esetén tarthat nyitva, Az e rendeletben meghatározott ideiglenes védelmi intézkedések végrehajtását és betartását nem vállaló üzletben az ott foglalkoztatottak kivételével tilos tartózkodni és az üzlet köteles zárva tartani.
- a vendéglátó üzletben való tartózkodás az elvitelre alkalmas ételek kiadása és szállítása érdekében, az ehhez szükséges időtartamig megengedett. A vendéglátó üzlet e rendelet alkalmazásában nem minősül üzletnek,
- 10 m2-es vagy ennél kisebb vásárlótérrel rendelkező üzlet vásárlóterében az ott foglalkoztatottokon kívül egy időben egy vásárló tartózkodhat,
- 10 m2-t meghaladó vásárlótérrel rendelkező üzlet vásárlóterében az ott foglalkoztatottokon kívül egy időben legfeljebb átlagosan 10 m2-ként egy vásárló tartózkodhat,
- 10 m2-es szabály alkalmazása során a 14. életévet be nem töltött kiskorút, a 65. életévét meghaladott személy segítőjét és a fogyatékossággal élő személy segítőjét nem kell figyelembe venni,
- az üzlet üzemeltetője, illetve vezetője köteles gondoskodni arról, hogy a bejutásra várakozók – a közös háztartásban élők kivételével – egymástól 1,5 méteres távolságot tartsanak, a vásárlók számára a kézfertőtlenítés lehetősége az üzlet vásárlóterében folyamatosan biztosított legyen, az üzlet vásárlóterében a felületek fertőtlenítése folyamatos legyen és a bevásárláshoz használt eszközök (kocsi, kosár) fertőtlenítése folyamatosan megtörténjen,
- olyan üzlet, amely nem rendelkezik vásárlótérrel, abban az esetben tarthat nyitva, ha az üzlet üzemeltetője, illetve vezetője gondoskodik arról, hogy a várakozók – a közös háztartásban élők kivételével – egymástól a 1,5 méteres távolságot folyamatosan tartsák.
A maszkviselés helyi szabályairól szóló 21/2020. (XII. 16.) önkormányzati rendelet rendelkezései továbbra is érvényben vannak.
Továbbra is kísérjék figyelemmel a hivatalos kormányzati tájékoztató oldal (https://koronavirus.gov.hu) és az önkormányzat közleményeit.
Vigyázzanak magukra! Vigyázzanak egymásra!
Pető Zsolt dr. Gáspár Anita polgármester jegyző
2021 április 07 szerda - 08:30:53 Hivatali hírek Hozzászólás0
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tájékoztatása szerint a KSH Abony településen a hivatal elnöke által 2021-re engedélyezett, önkéntes adatszolgáltatáson alapuló lakossági adatfelvételeket hajt végre, a korábbi évek gyakorlata szerint.
A felvételek Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) szerinti nyilvántartási számai és megnevezései a következők:
1539 Munkaerő-felmérés és kiegészítő felvételei – havi rendszerességű
1942 A lakosság utazási szokásai – 2021. április, július, október, 2022. január hónapokban, negyedéves gyakoriságú
2003 Felmérés a Háztarások Információs és Kommunikációs Technológiai eszközhasználatáról
– 2021. április-június
2154 Háztartási Költségvetési és Életkörülmény Adatfelvétel, éves kikérdezés – 2021. április-május
Az összeírási munkát a Központi Statisztikai Hivatal megbízásából a Statek Statisztikai Elemző Központ Kft. (Statek Kft.) fényképes igazolvánnyal ellátott kérdezői végzik.
A járványügyi helyzetre tekintettel az adatszolgáltatóknak lehetőségük lesz a telefonon keresztüli válaszadásra, valamint egyes adatgyűjtések esetében a Központi Statisztikai Hivatal kéri, hogy a kérdőívek weben történő önkitöltési lehetőségét részesítsék előnyben.
A válaszadásra kijelölt háztartások kiválasztása véletlenszerű mintavétellel történik az ország különböző településein. Az adatfelvételekből származó eredmények nélkülözhetetlenek a társadalom jellemzőinek feltérképezésében.
A kapott adatokat a Központi Statisztikai Hivatal a hivatalos statisztikáról szóló 2016. évi CLV. törvény, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelet (általános adatvédelmi rendelet, GDPR) előírásának megfelelően bizalmasan kezeli, azokat más szervek, személyek részére nem szolgáltatja ki. Az eredményeket név és egyedi adatok nélkül, összesített statisztikai táblázatokban kerülnek nyilvánosságra.
A KSH munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8:00 és 16:30 óra között, pénteken 8:00 és 14:00 óra között a +36 80 200-766-os (3-as mellék) telefonszámon, illetve a lakinfo@ksh.hu email címen ad további felvilágosítást.
Az adatgyűjtés módszertanával és a kutatási eredményekkel kapcsolatosan a www.ksh.hu internetes oldalon található Adatszolgáltatóknak/Adatszolgáltatás teljesítése/Elektronikus lakossági adatgyűjtések menüpont nyújt tájékoztatást.
dr. Gáspár Anita jegyző